Lepší doprava v Praze » Vozy » Tramvaje » Technické údaje vozidla

Tramvaj s typovým označením 15T je tříčlánkové jednosměrné vozidlo se čtyřmi otočnými podvozky. Je stoprocentně nízkopodlažní se šesti dvoukřídlými dveřmi včetně nájezdové plošiny pro osoby se sníženou pohyblivostí, dveře kabiny řidiče jsou samostatné a designově odlišené od dveří pro cestující. Hmotnost prázdného vozidla je 41,6 tuny a délka 31,4 metru. Homologaci Drážním úřadem získalo vozidlo po nesčetných zkouškách, najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu bez cestujících, následně i s cestujícími, koncem prosince roku 2010.

Délka vozidla:

31 400 mm

Šířka vozidla:

2 460 mm

Výška skříně vozidla (bez sběrače):

3 400 mm

Hmotnost prázdného vozidla:

43 790 kg

Rozchod:

1 435 mm

Nástupní hrana dveří ve výšce:

320 mm

Maximální rychlost:

60 km/h

Minimální poloměr oblouku provozní:

20 m

Minimální poloměr oblouku (prázdné vozidlo):

18 m

Maximální stoupavost:

85 ‰

Maximální obsazení vozu k sezení:

61 osob

Maximální obsazení vozu k stání (5 osob/m2):

139 osob

Maximální obsazení vozu k stání (8 osob/m2):

223 osob

Maximální výška sněhové pokrývky nad temenem kolejnice:

50 mm

Maximální výška hladiny vody nad temenem kolejnice:

10 mm

Další dodávky jsou plánovány do vozovny Vokovice. S dodávkou nových vozů bylo potřeba zajistit také patřičné technologické vybavení vozovny Pankrác včetně vyztužení podpor kolejnic, vzhledem k větší váze vozu, než byly doposud ve vozovně deponovány. V polovině roku 2010 byla na 21. koleji vybudována sada 12 kusů sloupových zvedáků s kolejnicovým pojezdem, jež je možné použít pro všechny typy tramvají, ale především bude využívána pro 15T.