Lepší doprava v Praze » Vozy » Metro » Vozy metra M1

V počátku projektu nových vozů M1 si ČKD divize Dopravní systémy, a.s. přivzalo ke spolupráci další tři významné zahraniční dodavatele – společnosti Siemens, SGP a Adtranz (dříve AEG, nyní Bombardier) a po složitých jednáních vzniklo konsorcium čtyř firem, které do historie vstoupilo pod označením „Vozidla metro Praha“. Díky celé řadě dílčích komplikací, způsobených především nucenou správou krachujícího ČKD, se výroba první série pětivozových jednotek metra typu M1 naplno rozběhla ale až počátkem července roku 1998.

Konstrukce skříně pochází z projektu AEG a konečnou designovou podobu získala od arch. Patrika Kotase. Na uspořádání interiéru se podílel i ing. Antonín Honzík (původní tvůrce projektu R1) a vývoj elektrické části pomocných pohonů probíhal pod vedením Ing. Petra Mráčka.

Hrubá stavba vozových skříní se skládala z velkoplošných protlačovaných hliníkových profilů (legovaných přísadami křemíku, hořčíku a manganu), svařovaných poloautomatickou svářecí linkou, umístěnou v hale továrny ČKD na Zličíně. Na zdejších montážních kolejích docházelo i ke kompletnímu sestavení všech dalších částí vozů, s výjimkou prvních dvou souprav. U těch probíhalo vybavení elektrickou výzbrojí ještě ve výrobním závodě ČKD Lokomotivka v Libni.