HLAVNÍ FUNKČNÍ VLASTNOSTI VOZIDLA

Obsaditelnost - počet míst

- k sezení

44 + 1

- k stání

117

- celkem max.

161 + 1

Max. rychlost

80 km/h

Max. stoupavost

28%

Hluk

- vnější

79 dB (A)

- vnitřní

79 dB (A)

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozměry vozidla

Délka

18 750 mm

Šířka

2 550 mm

Max. výška

2 900 mm

Rozvor náprav

6 180/6 570 mm

Výška podlahy

340 mm

Šířka dveří

- vpředu

800 mm

- ostatní

1 200 mm

Průměry zatáčení

- vnější stopový

22 m

- vnější obrysový

24 m

Nájezdové úhly

- vpředu

- vzadu

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost

14 500 kg

Užitečný náklad

11 000 kg

Celková hmotnost vozidla

25 500 kg

MOTOR

Výrobce

Cummins

Typ

Cummins ISLE 4320

Druh

Naftový čtyřdobý přeplňovaný šestiválec s mezichlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem, chlazený kapalinou

Umístění ve vozidle

v levé zadní část vozu

Technické údaje

Max. netto výkon motoru

235 kW / 2050 min-1

Max. netto točivý moment

1300 Nm / 1 125 - 1550 min-1

PŘEVODOVKA

Výrobce

Allison

Typ

EV DRIVE

Druh

Automatická, s dvěma vestavěnými elektromotory

ZADNÍ NÁPRAVA

Výrobce

Voith

Typ

BRA 132 DC80

Druh (konstrukce)

Portálová, hnací

Pérování – druh

4 pneumatické pružiny

Tlumiče pérování – druh

4 kapalinové, teleskopické

STŘEDNÍ NÁPRAVA

Výrobce

Voith

Typ

BDA 115

Druh (konstrukce)

Portálová, nepoháněná

Pérování – druh

4 pneumatické pružiny

Tlumiče pérování – druh

4 kapalinové, teleskopické

PŘEDNÍ NÁPRAVA

Výrobce

SOR Libchavy

Typ

NBxx 004

Druh (konstrukce)

S nezávisle zavěšenými koly, lichoběžníkové konstrukce, příčná ramena jsou spojena s čepem kola kulovými klouby a uložena v rámu podvozku na pryžových silentblocích

Pérování – druh

2 pérovací jednotky s pneumatickou pružinou

Tlumiče pérování – druh

2 kapalinové teleskopické tlumiče

ŘÍZENÍ

Výrobce

RBL, Německo

Typ

C 500 V

Druh

Hydraulické monoblokové

Sloupek řízení

Úhlově nastavitelný s výškově seřiditelným volantem

Mechanismus řízení

Tvořen trojčlennou spojovací tyčí a dvěma předlohovými pákami

KOLA A PNEUMATIKY

Ráfek

 Vpředu 19,5x7,5“ / vzadu 22,5x14“ alt. 2x 22,5x7,5“

Druh (konstrukce) a rozměry, značka

Radiální, bezdušové, nízkoprofilové

Vpředu 285/70 R 19.5 / vzadu 435/45 R 22,5 ; alt.2x 275/70 R 22,5

Výrobce

Bridgestone, alt. Good-Year, Michelin

BRZDY

Druh

Vzduchové, dvouokruhové, kotoučové, bezazbestové obložení

Regulační systém

WABCO PAN     19-1 přední, Knorr SB 7180 zadní, ABS + ASR

Vzduchový systém

Automatický odlučovač, sušič vzduchu

RÁM

Druh

Prostorový, svařovaný z ocelových uzavřených profilů obdélníkového průřezu

KAROSERIE

Barva

Vzor DP Praha

Druh

Panelová, polosamonosná, skelet z ocelových uzavřených profilů svařený s rámem podvozku, obložení karoserie z polyesterových laminátů a speciálních plechů. Vybrané spodní části skeletu jsou z nerezové oceli

Protikorozní ochrana

Dutiny a spodek vozidla ošetřeny voskovými nástřiky, spodní část skeletu pro zvýšení antikorozní odolnosti zhotovena z nerezových profilů a opláštění karoserie z plastových materiálů.

Dveře

dvoukřídlové otvírané dovnitř, při jízdě blokovány proti nežádoucímu otevření

Vytápění interiéru

teplovodní, 12 kW přední vytápěcí skříň, 10x5,5 kW recirkulační topení pod sedadly a směrem do dveří. Zdrojem tepla je spalovací motor, popř. nezávislé automatické topení Eberspächer.

Větrání interiéru

kombinované s čtyřstupňovým ventilátorem v přední části vozu, uzavíratelné střešní otvory s ventilátory, střešní okna a otevíratelná posuvná okna

Zasklení

Čelní bezpečnostní vrstvené sklo je vlepeno do skeletu, zadní a boční skla jsou bezpečnostní tvrzená, zasazena pomocí polyuretanových lepidel.

Sedadlo řidiče

pneumaticky odpružené, vyhřívané

Sedadla cestujících

pevná, potažená látkou

Další vybavení interiéru

Příprava pro ozvučení interiéru vozidla, je provedena příprava pro montáž informačních a odbavovacích systémů,

autorádio

Přístrojová deska

panoramatická přístrojová deska je uspořádána do přehledných panelů, standardně je montována optická kontrola všech elektrických obvodů, dálkový odpojovač akumulátorů je jištěn proti nežádoucímu odpojení.

Tachograf

bez

Stěrače předního skla

dvourychlostní s cyklovačem a s vícenásobnými tryskami ostřikovačů na ramínkách

Vnější zpětná zrcátka

dálkově ovládaná, elektricky vyhřívaná

Zavazadlové prostory

- pod podlahou

nejsou

- nosiče zavazadel uvnitř

Nejsou

- zvláštní výbava

OIS dle požadavků ZD:

Palubní počítač MPC-28/T vč. ovl. terminálu
5x ethernet switch
WiFi přijímač/vysílač
Čtečka bezkontaktních čipových karet TIRIS integrovaná do palubního počítače
Zařízení pro hlášení akustických informací integrované do palubního počítače
Elektronické informační panely
vnější přední panel BS210.0C0CA
2x vnější boční panel BS210.0D0DA
vnější zadní panel BS210.0A0AA
2x vnitřní informační panel - 22´´LCD X223 v „antivandal“ krytu
2x panel pro pořadové číslo ITK-2/ETH
Zobrazovač času a tarifního pásma GTC-24B
5x držák označovače jízdenek NJ 24C
Zařízení pro nevidomé - povelový přijímač PPN a povelový vysílač PV
Příslušenství palubního počítače - reproduktory, držáky, kabeláž
Inteligentní časový spínač CS-2/I(s rozhraním ethernet)
Zařízení pro dopravní a přepravní průzkumy 4TS/ETH
Zařízení pro preferenci v dopravě - systém
ELTODO – ELS ARSP
Kamerový systém pro sledování interiéru vozidla – 5 kamer pro interiér v „antivandal“ krytu, 1 kamera couvací ve vyhřívaném krytu vč. záznamové jednotky
Společná anténa pro radiový příjem a modul GPS
Radiokomunikační adaptér + modul GPS
Elektronický tachograf