HLAVNÍ FUNKČNÍ VLASTNOSTI VOZIDLA

Obsaditelnost - počet míst

- k sezení

44 + 1

- k stání

117

- celkem max.

161 + 1

Max. rychlost

80 km/h

Max. stoupavost

28%

Hluk

- vnější

79 dB (A)

- vnitřní

79 dB (A)

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozměry vozidla

Délka

18 750 mm

Šířka

2 550 mm

Max. výška

2 900 mm

Rozvor náprav

6 180/6 570 mm

Výška podlahy

340 mm

Šířka dveří

- vpředu

800 mm

- ostatní

1 200 mm

Průměry zatáčení

- vnější stopový

19,5 m

- vnější obrysový

22,5 m

Nájezdové úhly

- vpředu

- vzadu

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost

14 500 kg

Užitečný náklad

11 000 kg

Celková hmotnost vozidla

25 500 kg

MOTOR

Výrobce

IVECO, Torino, Itálie

Typ

IVECO Cursor F2BE 3681 B, provedení Euro5 / EEV

Druh

Naftový čtyřdobý přeplňovaný šestiválec s mezichlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem, chlazený kapalinou

Umístění ve vozidle

v levé zadní část vozu

Technické údaje

Max. netto výkon motoru

243 kW @ 2050 min-1

Max. netto točivý moment

1400 Nm @ 1 080 min-1

PŘEVODOVKA

Výrobce

ZF, Friedrichshafen, Německo

Typ

ZF Ecomat 6HP 604C

Druh

Automatická, šestistupňová, s vestavěným retardérem

ZADNÍ NÁPRAVA

Výrobce

Voith

Typ

BRA 132 DC80

Druh (konstrukce)

Portálová, hnací

Pérování – druh

4 pneumatické pružiny

Tlumiče pérování – druh

4 kapalinové, teleskopické

STŘEDNÍ NÁPRAVA

Výrobce

Voith

Typ

BDA 115

Druh (konstrukce)

Portálová, nepoháněná

Pérování – druh

4 pneumatické pružiny

Tlumiče pérování – druh

4 kapalinové, teleskopické

PŘEDNÍ NÁPRAVA

Výrobce

SOR Libchavy

Typ

NBxx 004

Druh (konstrukce)

S nezávisle zavěšenými koly, lichoběžníkové konstrukce, příčná ramena jsou spojena s čepem kola kulovými klouby a uložena v rámu podvozku na pryžových silentblocích

Pérování – druh

2 pérovací jednotky s pneumatickou pružinou

Tlumiče pérování – druh

2 kapalinové teleskopické tlumiče

ŘÍZENÍ

Výrobce

RBL, Německo

Typ

C 500 V

Druh

Hydraulické monoblokové

Sloupek řízení

Úhlově nastavitelný s výškově seřiditelným volantem

Mechanismus řízení

Tvořen trojčlennou spojovací tyčí a dvěma předlohovými pákami

KOLA A PNEUMATIKY

Ráfek

Vpředu 19,5x7,5“ / vzadu 22,5x14“ alt. 2x 22,5x7,5“

Druh (konstrukce) a rozměry, značka

Radiální, bezdušové, nízkoprofilové

Vpředu 285/70 R 19.5 / vzadu 435/45 R 22,5 ; alt.2x 275/70 R 22,5

Výrobce

Bridgestone, alt. Good-Year, Michelin

BRZDY

Druh

Vzduchové, dvouokruhové, kotoučové, bezazbestové obložení

Regulační systém

WABCO PAN 19-1 přední, Knorr SB 7180 zadní, ABS + ASR

Vzduchový systém

Automatický odlučovač, sušič vzduchu

RÁM

Druh

Prostorový, svařovaný z ocelových uzavřených profilů obdélníkového průřezu

KAROSERIE

Barva

Vzor DP Praha

Druh

Panelová, polosamonosná, skelet z ocelových uzavřených profilů svařený s rámem podvozku, obložení karoserie z polyesterových laminátů a speciálních plechů. Vybrané spodní části skeletu jsou z nerezové oceli

Protikorozní ochrana

Dutiny a spodek vozidla ošetřeny voskovými nástřiky, spodní část skeletu pro zvýšení antikorozní odolnosti zhotovena z nerezových profilů a opláštění karoserie z plastových materiálů.

Dveře

dvoukřídlové otvírané dovnitř, při jízdě blokovány proti nežádoucímu otevření

Vytápění interiéru

teplovodní, 12 kW přední vytápěcí skříň, 10x5,5 kW recirkulační topení pod sedadly a směrem do dveří. Zdrojem tepla je spalovací motor, popř. nezávislé automatické topení Eberspächer.

Větrání interiéru

kombinované s čtyřstupňovým ventilátorem v přední části vozu, uzavíratelné střešní otvory s ventilátory, střešní okna a otevíratelná posuvná okna

Zasklení

Čelní bezpečnostní vrstvené sklo je vlepeno do skeletu, zadní a boční skla jsou bezpečnostní tvrzená, zasazena pomocí polyuretanových lepidel.

Sedadlo řidiče

pneumaticky odpružené, vyhřívané

Sedadla cestujících

pevná, potažená látkou

Další vybavení interiéru

Příprava pro ozvučení interiéru vozidla, je provedena příprava pro montáž informačních a odbavovacích systémů,

Autorádio, klimatizace pracoviště řidiče

Přístrojová deska

panoramatická přístrojová deska je uspořádána do přehledných panelů, standardně je montována optická kontrola všech elektrických obvodů, dálkový odpojovač akumulátorů je jištěn proti nežádoucímu odpojení.

Tachograf

bez

Stěrače předního skla

dvourychlostní s cyklovačem a s vícenásobnými tryskami ostřikovačů na ramínkách

Vnější zpětná zrcátka

dálkově ovládaná, elektricky vyhřívaná

Zavazadlové prostory

- pod podlahou

nejsou

- nosiče zavazadel uvnitř

Nejsou

- zvláštní výbava

OIS dle požadavků ZD:

ELTODO – ELS ARSP