Všechny nově dodávané autobusy od roku 2009 splňují emisní limit EURO V, EURO V EEV a od roku 2015 EURO VI.

Základní emisní limity dává norma EURO. Označení EEV je zpřísnění normy EURO V. Nejnovější autobusy před deseti roky splňovaly maximálně normu EURO II. V praxi to znamená, že každý autobus splňující normu EURO V EEV produkuje proti autobusu splňujícímu normu EURO II 4x méně CO, 3x méně HC, 4x méně NOx, a 7x méně PM.

Autobusy typu SOR NB 12 a NB 18 mají oproti dříve dodávaným vozům jedny nástupní dveře navíc, což umožňuje zkrácení potřebné doby pro nástup a výstup cestujících, a tím i zvýšení cestovní rychlosti, které se projeví jak v kvalitě přepravy (zkrácení doby jízdy), tak i v ekonomice (snížení provozních nákladů). Autobusy jsou vybaveny systémem samoobslužného otevírání dveří. Tento systém umožňuje zlepšení tepelných podmínek v autobusu v zimních měsících a snižuje opotřebení dveří, protože se otevírají pouze ty, kde je požadavek na nástup či výstup. Pro zvýšení bezpečnosti cestujících jsou autobusy vybaveny kamerovým systémem. Kamery, umístěné u všech dveří, zajišťují řidiči lepší přehled o pohybu vystupujících a nastupujících osob, přehledové kamery pak informují o dění ve voze. Výrazné zlepšení pro řidiče přináší také vnější couvací kamera. Ve voze je instalován vnitřní informační panel ve formě velkoplošného LCD monitoru, který zobrazuje dopravní a provozní informace. Autobusy dále umožňují naklonění a díky tomu je možno srovnat převýšení při nástupu a výstupu na zastávkách.